X
دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۸:۱۶ ۱۱۰
چچ

نظارت و بازرسی

نظارت و بازرسی نظارت ، بازرسی ، تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان همواره مورد توجه مسئولین کشور بوده و از مهم ترین وظایف و دغدغه های مدیران دراین حوزه است .بدیهی است ضرورت وجود نظارت دراین بخشها به معنای بی اعتمادی به کسبه و تولید کنندگان نیست بلکه برای جلوگیری از فساد احتمالی بکار گرفته می شود.

ردیف عنوان خدمت نوع خدمت شرح خدمت مدارک زمان متوسط ارائه خدمت تعداد بار مراجعه هزینه خدمات نحوه دسترسی نظر سنجی
1 ثبت نام ناظران افتخاری

خدمت به کسب وکار

خدمت به شهروندان

به منظور نظارت عمومی بر روند فعالیت بنگاههای اقتصادی در سطح استان و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت نیروهای مردمی، سازمان با همکاری مردم ناظران افتخاری را جهت نظارت به همکاری طلبیده که برای ثبت نام ناظران فوق مراحلی طی می گردد تکمیل فرم ناظران افتخاری، 2 قطعه عکس 4*3- کپی شناسنامه و کارت ملی- معرفی نامه از محل کار- مدرک تحصیلی- پایان خدمت 15دقیقه 1بار
2 دادن مفاصا حساب خدمت به کسب وکار با عنایت به آنکه تمامی سوابق پرونده های وارده به این سازمان چه از طریق شکایات حضوری، سامانه تلفنی 124، سامانه 124_ سایت سازمان، سایت سازمان حمایت، ستادهای خبری دریافتی از ناظران افتخاری و یا انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده به محض ورود به سازمان در نرم افزار نیوز ثبت می گردد لذا در خصوص قرارداد اجاره واحدهای اقتصادی و... بهترین منبع استعلام سوابق فعالیت اقتصادی می باشد. قرارداد مستاجر و یا نامه درخواستی از شرکت یا سازمان مربوطه 10دقیقه ندارد
3 دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه 124 خدمت به شهروندان دریافت شکایات مردمی به صورت غیر حضوری اعلام مشخصات دقیق واحد اقتصادی موردنظر با شرح شکواییه در شهر تهران 15 دقیقه و در شهرستانهای تابعه 1 ساعت
4 دریافت گزارشات ناظران افتخاری خدمت به شهروندان دریافت ستادخبری ناظران افتخاری و رسیدگی به آنها ارائه دفترچه تکمیل شده ناظر افتخاری به همراه کارت شناسایی ناظران افتخاری 15دقیقه جهت تحویل دفترچه ناظر غیرالکترونیکی
5 دریافت شکایات مردمی به صورت الکترونیکی

خدمت به شهروندان

خدمت به دستگاههای اجرایی

دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها به صورت الکترونیکی فاکتور خرید یا قرارداد- کپی کارت شناسایی صاحب فاکتور یا وکالتنامه وکیل ذیربط- شرح شکواییه- مشخصات دقیق مشتکی عنه و دسترسی به سایت الکترونیکیwww.cppo.ir تا حصول نتیجه حداکثر یک ماه و البته بستگی به نوع پرونده نیز دارد
6 دریافت شکایات مردمی حضوری خدمت به شهروندان دریافت شکایات مردمی به صورت حضوری فاکتور خرید یا قرارداد- کپی کارت شناسایی صاحب فاکتور یا وکالتنامه وکیل ذیربط- تکمیل فرم شکواییه- مشخصات دقیق مشتکی عنه و شرح شکایت 15دقیقه 1 بار جهت تشکیل پروند غیر الکترونیکی
7 ثبت قیمت کالا و خدمات در سامان

خدمت به شهروندان

خدمت به کسب و کار

به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه و بدون کنترل قیمتها در سطح بازار، وفق دستورالعمل سازمان حمایت قیمت کالاها و خدمات به روز در سامانه 124 ثبت می گردد جواز فعالیت تاییدیه قیمت از سازمان حمایت و یا انجمنها و مراجع ذیربط - مدارک شناسایی و مشخصات دقیق واحد تولیدی 15دقیقه 1بار
8 ثبت اعلام موجودی

خدمت به شهروندان

خدمت به کسب وکار

دریافت فرمهای اعلام موجودی و ثبت در سامانه اعلام موجودی جواز کسب- کپی کارت شناسایی- تکمیل فرمهای اعلام موجودی 5 دقیقه 13 بار در یک سال
9 اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به واحدهای تولیدی و خدماتی برتر اعطای گواهینامه صدرالاشاره به واحدهای متقاضی تکمیل و ارسال فرم شماره یک- تکمیل و ارسال فرم شماره 3- صورتجلسات تنظیمی بین سازمان و واحد مذکور 5ماه 10بار

آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 1.2240527470907
Query time: 0.52353064219157