X
دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳ ۲۶
طبقه بندی:
 اخبار و رویدادها   امور صنایع00   اخبار انگلیسی   امور معادن00  
 اخبار فارسی   بازرگانی خارجی00   اخبار متحرک   بازرگانی داخلی00  
 اخبار فرهنگی   اداره آموزش پژوهش و فناوری00   اداره امور مالی و اداری00   اطلاعیه ها  
 اداره طرح ها و برنامه ریزی00   اداره فرش00   اصناف و تشکل ها00   اداره نظارت و بازرسی00  
 روابط عمومی00   حراست سازمان00   نوسازی و تحول00  
چچ
افزایش سرمایه‌های اجتماعی با اطلاع‌رسانی به موقع، کافی و صادقانه / همه دستگاه‌ها باید در چارچوب وظایف خود پاسخگو باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی:

افزایش سرمایه‌های اجتماعی با اطلاع‌رسانی به موقع، کافی و صادقانه / همه دستگاه‌ها باید در چارچوب وظایف خود پاسخگو باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش اعتماد عمومی و جلب سرمایه‌های اجتماعی، بر اطلاع‌رسانی اهداف، اقدامات و عملکرد دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر اطلاع‌رسانی به صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط در چارچوب مسئولیت‌های قانونی خواهد بود.

به گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ویدوئو کنفرانسی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی و با حضور روسای سازمان‌های صمت استان‌ها، مسئولین روابط عمومی این سازمان‌ها، و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه این وزارتخانه برگزار شده بود، ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات روابط عمومی در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و استان‌های مختلف، رسالت اطلاع‌رسانی و حوزه رسانه را امری اثرگذار خواند و گفت: در دنیایی که رسانه و انتشار اطلاعات حرف اول را می‌زند، صحت، دقت و سرعت عواملی هستند که باید در اطلاع‌رسانی و فعالیت در حوزه رسانه به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دنیای امروز جنگ رسانه‌ای به یکی از مهلک‌ترین و زیان‌بارترین چالش‌ها تبدیل شده است، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی را یکی از اهداف مهم رسانه‌ها دانست و افزود: اهمیت رسانه و حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست بویژه دردنیای امروز که اذهان و افکار جامعه مورد هدف رسانه‌ای قرار گرفته است و رقابت در ساخت و هدایت افکار عمومی است.

رزم‌حسینی در ادامه به اهمیت وزارت صمت و نقش آن در کشور اشاره و اظهار کرد: دستگاه صمت به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی اقتصاد کشور و معیشت مردم حدود 38 درصد از GDP کشور را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه مسئولیت تجارت بین‌المللی و حوزه‌های صنعت و معدن را برعهده دارد یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های نظام است و این به معنای اهمیت بیشتر بخش روابط عمومی در این حوزه‌ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط عمومی دریچه‌ای است که مردم و جامعه از طریق آن اطلاعات مربوط به اهداف، اقدامات و عملکرد وزارتخانه و بخش‌های مختلف آن را بدست‌ می‌آورند، اطلاع‌رسانی به موقع، حرفه‌ای و درست را لازمه کار روابط عمومی و نیاز هر سازمانی عنوان کرد و گفت: اقدامات و کارهای انجام شده در هر سازمان باید به اطلاع مردم رسانده شود که اگر اطلاع‌رسانی به صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط در چارچوب مسئولیت‌های قانونی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به موقع، کافی و صادقانه باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی برای وزارتخانه و مجموع حاکمیت خواهد شد، اذعان داشت: وزارت صمت به عنوان یک وزارتخانه مهم باید در چارچوب مسئولیت‌های خود پاسخگو باشد و به طور یقین اگر مردم صداقت و عزم مسئولان را در انجام مسئولیت‌ها حس کنند، لطمه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی نظام وارد نخواهد شد؛ در طول دفاع مقدس، همه عملیات‌ها به مردم اطلاع داده می‌شد، و به واسطه اعتمادی که وجود داشت علی‌رغم شکست در برخی عملیات‌ها، درعملیات‌های بعدی فرزندان این سرزمین در میدان حاضر بودند و موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را خلق می‌کردند؛ در جنگ اقتصادی نیز باید با مردم و جامعه صادقانه برخورد کرد.

وزیر صمت، اطلاع رسانی درباره چارچوب مسئولیت‌‌ها، اهداف و عملکرد وزارتخانه، در کنار پاسخگو بودن مسئولان را لازمه و شرط خدمت‌رسانی دانست و تاکید کرد: این از وظایف روابط عمومی و مراکز اطلاع رسانی است که بدون بزرگنمایی و به دور از تبلیغ افراد، کارها و اقدامات دستگاه‌ها را به عموم مردم اطلاع دهد؛ مردم باید بدانند شرایط چگونه است، دستاوردهای چه بوده است؛ در کنار تشریح مشکلات و تهدیدها، فرصت‌ها و اقدامات نیز باید به اطلاع مردم رسانده شود.

رزم‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به فضای جدید رسانه‌ای و دسترسی آسان افراد به اطلاعات و ابزار تولید و انتشار خبر در دنیای امروز، تصریح کرد: امروز در جامعه با پدیده بمباران اطلاعات روبرو هستیم و وظیفه ایجاد شفافیت در این فضا و مشخص کردن اخبار و اطلاعات درست از اخبار نادرست بر عهده اصحاب رسانه و مراکز روابط عمومی است.

رزم حسینی در پایان با اشاره به تلاش وزارت صمت برای تحقق وعده‌ها و رفع مشکلات در حوزه مسئولیت‌های خود گفت: اقدامات خوبی در وزارتخانه انجام شده است و البته نتایج خوبی نیز در این مدت بدست آمد که بسیاری از آن‌ها به اطلاع عموم نرسید، خدمات و کمک‌هایی که بخش‌ صنعت و تجارت در دوران کرونا انجام داد بی‌نظیر بود و اقداماتی که کشور را از واردات بسیاری تجهیزات ضروری پزشکی بی‌نیاز کرد، قابل تقدیر است؛ رشد صنعتی نزدیک به 8 درصدی در شرایطی که کرونا و تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده است، موفقیت بزرگی است و تمامی این موفقیت‌ها دستاورهای نظام است که لازم است مردم از آن اطلاع داشته باشند.

آدرس کوتاه شده:
منبع:
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 11.802232106527
Query time: 10.912877877553